PÄÄKIRJOITUS03/201730.11.2017

Kiitos, että arvostat osaamistamme

MIILA HUTTUNEN, Markkinointipäällikkö, Ahlsell Oy
MIILA HUTTUNEN, Markkinointipäällikkö, Ahlsell Oy

Vauhdikas vuosi kääntyy kohti loppuaan. Rakentaminen on myötätuulessa ja 100 vuotiaan Suomen rattaat pyörivät varmaan tahtiin. On aika kiittää vuoden mittaan tehdystä yhteistyöstä.

Kaiken vauhdin keskellä päätimme Ahlsellilla keskittyä perusasioiden äärelle. Jotta voimme olla mukana asiakkaidemme kasvussa, on hyvä kysyä, mitä siihen tarvitaan. Toteutimme vuoden aikana laajan asiakastutkimuksen yhteistyössä Mailand Communications Oy:n kanssa. Teimme monia syvähaastatteluja ja pyysimme sähköisellä kyselyllä näkemyksiä kaikilta asiakkailtamme. Palautteiden runsaus yllätti meidät: asiakastutkimukseen osallistui yhteensä yli 1300 asiakasta. Suuret kiitokset teille kaikille!

Eniten kiitosta saimme vahvasta osaamisestamme ja sujuvasta palvelusta. Olette sitä mieltä, että erotumme osaamisellamme kilpailijoistamme. Asiantuntijuus on teille myös tärkein tuotteiden ostopaikan valintakriteeri. Sen ymmärrämme: ostamisen pitää sujua vaivattomasti ja kerralla oikein, jotta työmaat ja työkohteet etenevät.

Mutta kehitettävääkin on ja se tuntuu koskevan koko teknisen kaupan toimialaa. Mielestänne kaikkien toimialamme yritysten pitää lisätä yleistä aktiivisuutta asiakkaiden suuntaan. Erään haastattelemamme asiakkaan sanoin aktiivinen myyntityö ei koskaan ole väärin. Erityisesti nyt, kun suhdanteet ovat myönteiset ja monilla kädet täynnä töitä, meidän täytyy olla kärppänä paikalla hoitamassa oma osamme.

Valikoimamme laajuus on yllättänyt iloisesti monet teistä. Tiiviimpäänkin yhteistyöhön ja laajempiin kokonaisratkaisuihin on kanssanne mahdollisuus, kun me ahlsellilaiset osaamme niitä aktiivisesti tarjota. Tähän olemme jo tarttuneet. Keväällä alkoi toimia uudistettu aluemyyntiorganisaatio. Sen tehtävänä on tarjota asiakkaillemme kaikkialla Suomessa One Ahlsell -konseptia: LVI-, sähkö-, teollisuus-, rakennus- ja kylmätoimialojen laadukkaita tuotteita sekä palveluja saman katon alta. Olemme satsanneet myös uusiin osaajiin myyntiorganisaatiossa. Heihin pääset tutustumaan tämän lehden sivuilla. Lupaamme myös enemmän yhteydenpitoa, työmaakäyntejä sekä entistä enemmän kehitysideoita. Haluamme tehdä arjestanne entistä helpompaa, tehokkaampaa ja sujuvampaa.

Osaava henkilökunta huolehtii teistä toimipisteissämme, joita kehitämme aktiivisesti – niin tuotevalikoimaa kuin henkilökunnan osaamista. Uusin myymälämme sijaitsee siellä missä tapahtuu. Avasimme lokakuussa Helsingin Jätkäsaareen Pop-Up-myymälän. Nettisivuston ja webshopin kehittäminen ovat myös meille tärkeitä painopistealueita. Olemme teidän mukaanne nettikaupan laadussa kilpailijoita edellä. Kannattaa siis kurkata Ahlselliin webshopiin.

Tutkimuksen mukaan kaipaatte meiltä lisää taustoittavaa tietoa, kuten omia kehityskuulumisiamme ja asiakasreferenssejä. Moni teistä toivoo painetun asiakaslehden rinnalle lisää sähköistä viestintää. Tarjousposti ja -meilit ovat teistä edelleen tervetulleita, kunhan kohdennamme tarjoukset tarkasti.

Kuulette meistä varmasti ja entistä aktiivisemmin myös sähköisesti! Ensi vuonna alkaa ilmestyä Ahlsellin sähköinen uutiskirje, sähköisistä tarjouslehdistämme on jatkossa suorat linkit webshopiin ja olemme entistä aktiivisemmin läsnä myös sosiaalisen median kanavissa. Jo nyt meitä voi seurata Facebookissa ja LinkedInissä.

Siis vielä kerran kiitos palautteista, kiinnostavista keskusteluista sekä yhteistyöstä. Meillä on mainiot eväät palvella teitä entistä paremmin.

Tästä lehdestä voit lukea esimerkiksi kuulumiset vuoden tapahtumasta Ahlsell Expo -messuilta. Kerromme kuinka Vaasan uusi myymälä tuottaa itse energiansa ja esittelemme Vesijohtoliike Järviset Oy:n, jonka toimintaa on tehostanut Ahlsell webshopin käyttöönotto.

Toivotan teille oikein antoisia lukuhetkiä sekä menestyksekästä loppuvuotta!