UUTISET03/201730.11.2017

Ahlsell Expossa asiakkaat ja toimittajat kohtasivat

Ahlsell-lavalla nähtiin kahden päivän aikana kiinnostavia asiantuntijaesityksiä. Kuvassa tulevaisuudentutkija Ilkka Halava.
Ahlsell-lavalla nähtiin kahden päivän aikana kiinnostavia asiantuntijaesityksiä. Kuvassa tulevaisuudentutkija Ilkka Halava.

Ahlsell järjesti ensimmäisen Ahlsell Expon 26.-27.9. Helsingin Messukeskuksessa. Tapahtumassa Ahlsellin asiakkaille tuotiin yhden katon alle mahdollisuus luoda kontakteja, tehdä kauppaa ja saada koulutusta.

Ahlsell Expo käynnistyi tiistaina vauhdilla. Paikalle oli kutsuttu Ahlsellin asiakkaita joka kolkasta Suomea, ja pohjoisimmat tulivatkin Rovaniemen myynnin kanssa jo tiistaina. Aluemyyntijohtaja Tapio Lauri luotsasi myyjineen asiakkaita messuhallissa.

"Asiakkaamme olivat tyytyväisiä messujen antiin. Ehdimme vierailla lähes kaikilla osastoilla, ja asiakkaat ja toimittajat pääsivät keskustelemaan kasvotusten”, kertoi Ahlsellin Pohjois-Suomen aluemyyntijohtaja Tapio Lauri. ”Expo oli oikein onnistunut tapahtuma, ja osoitti asiakkaillemme Ahlsellin toimittajien laajuuden ja tuotevalikoimien suomat mahdollisuudet." Näytteilleasettajina oli toimittajia jokaisesta Ahlsellin tuotekategoriasta - lämpö, vesi, ilma, sähkö, suojaimet, vaatetus ja kylmä - ja yhteensä ständejä miehitti 126 yritystä sekä Suomesta että muualta Euroopasta. Messupäivystäjät antoivat kiitosta mahdollisuudesta tavata Ahlsellin asiakkaita ja myöskin muita toimittajia. Sekä tiistaina että keskiviikkona riitti mukavasti väkeä, ja ständeillä päivystäneillä riitti vilskettä, kun asiakkaat pääsivät suoraan kysymään toimittajilta mieltä askarruttaneita asioita sekä tutustumaan tuoteuutuuksiin.

Keskellä messuhalllia sijaitsi Ahlselllava, jonne oli aikataulutettu molemmille päiville asiantuntijapuheenvuoroja. Esityksiä saatiin kuulla niin nykyaikaisesta ilmanvaihdosta, kaapeleiden uusista CPR-luokituksista, hyvinvoinnista, ecodesignista, tulevaisuuden mahdollisuuksista kuin energiankäytön megatrendeistäkin. Esitykset striimattiin Ahlsellin myymälöihin, ja ovat katsottavissa myös jälkikäteen Ahlsellin nettisivuilta osoitteessa www.ahlsell.fi/ajankohtaista.

Myös Ahlsellin vastuullisen liiketoiminnan kehittäminen oli edustettuna omalla osastollaan. Gunilla Sandström oli saapunut Ruotsin Ahlsellilta haastattelemaan yhdessä Pohjoismaiden kestävän kehityksen tiimin ja Suomen Ahlsellin laatupäällikkö Aki Myllykosken kanssa sekä asiakkaita että toimittajia heidän odotuksistaan  Ahlsellin yritysvastuusta ja sen kehittämisestä yhdessä toimittajien kanssa. ”Tapasimme mukavasti sekä toimittajia että asiakkaita, ja pääsimme hyviin keskusteluihin siitä, mitkä asiat koetaan tärkeiksi yritysvastuun kannalta, ja mitä toiveita sidosryhmillämme on. Saimme myös välitettyä tietoa Ahlsellin yritysvastuusta, sekä tulevista näkymistä asian saralla”, Myllykoski kertoi.

Johan Nilsson ja Pauli Santala

(Yllä) Sata-automaation Juuso Aho ja Esko Pamppunen esittelivät satakuntalaista automaatio-osaamista Ahlsellin osastolla. Sata-automaatio on Ahlsell Oy:n tytäryhtiö(Alla) Myös konsernin johtaja Johan Nilsson (oik.) ehti piipahtaa Ahlsell Expossa. Johanin kanssa kuvassa Ahlsellin Länsi-Suomen aluemyyntijohtaja Pauli Santala.

 

Tiistai-iltana messuvieraat saivat vielä nauttia Solivers-bändin tahdeista sekä Sisussirkuksen akrobatiaesityksestä ennen Helsingin yöhön siirtymistä.

Ahlsell Expo järjestettiin samaan aikaan Kiinteistö, FinnSec, AudioVisual Expo ja Cyber Security Nordic -messujen kanssa. Yhteensä Ahlsell Expossa kävi noin 6000 messukävijää. Ahlsell haluaa kiittää kaikkia kävijöitä ja näytteilleasettajia osallistumisesta tähän uudenlaiseen tapahtumaan!

Ahlsell Expo 2017

(Oik.) Pohjoismaiden yritysvastuutiimi haastatteli asiakkaiden ja toimittajien ajatuksia yritysvastuun merkityksestä. (Vas.) Naisenergiaa Ahlsell-lavalla! Kuvassa Ahlsellin Konalan-myymälän päällikkö Anne Punakivi, messuemäntä Anniina Rubinstein, hyvinvointiyrittäjä Jutta Gustafsberg sekä Ahlsellin markkinointipäällikkö Miila Huttunen.